메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제16권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
111 - 128 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
TOEIC has been recently used for many purposes such as criteria for gaining a job and promotions in companies etc. Most university students are considering scores of this test as a significant tool to apply for a better job. Therefore, since it is widely used for practical purposes, it is reasonable to analyze the TOEIC in light of English education. The purpose of this study is to investigate the relationship between listening comprehension and reading comprehension by analysing TOEIC scores. TOEIC scores of 559 university students were used for analysis. In this study, correlation analysis was performed to examine the relationship between listening comprehension and reading comprehension. The result of this study can be summarized as follows: (1) listening comprehension was closely related to reading comprehension (2) language ability of grammar and vocabularies also has a close relationship to listening comprehension.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0