메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제16권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
15 - 39 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to provide an overall evaluation of the Practical English course at one of the universities in Seoul and to suggest effective ways to improve it. The course was designed to improve students' listening and speaking skills. The study collected the data both quantitatively and qualitatively from both the students and the instructors. The quantitative result shows that students' language skill was improved throughout the year. The qualitative data show the students' overall satisfaction with the course, though it also indicates some areas to enhance. According to the study, some effective ways to develop the course and induce students' motivation are including the course results in the student's GPA, providing systematic curriculum for all four college years, improving the Multi Internet Lab's contents and providing more opportunities for overseas English programs.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0