메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제25권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
201 - 219 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Taking a cross-cultural pragmatic approach, this paper compared the speech act of offering advice as realized by Korean L2 learners of English with that of English native speakers. The study investigated pragmatic transfer from L1 Korean while offering advice in L2 English. The study also aimed to examine whether Korean L2 learners’ perception of directness vs. indirectness in the realization of offering advice differs depending on their proficiency. The findings showed that Korean L2 learners of English were not as balanced as native English speakers in the use of indirect strategies of offering advice. The results also revealed that both Korean L2 learners and native English speakers are inclined to use similar strategies for the realization of offering advice. Findings call for further research on pragmatic transfer of the varied English proficiency level and considering appropriate pragmatic teaching methods

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0