메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제25권 제3호
발행연도
2018.1
수록면
211 - 230 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study sought to investigate whether (i) the types of output task or (ii) the difficulty levels of target forms would have different effects on the learning of target language forms. To this end, three intact classes at Korean high school (64 female students) were divided into three experimental groups. They were asked to complete picture-cued writing tasks, reconstruction tasks, or essay writing tasks, which involved two target forms at different difficulty levels. Both the pretest and posttest were designed to assess the learners’ knowledge of the target language forms prior to and after the treatments. The results showed that the picture-cued writing and reconstruction tasks were more effective than the essay writing task in the learning of the relatively less difficult form. On the other hand, in learning the more difficult form, the students who completed the picture-cued writing task outperformed those who carried out the reconstruction or essay writing tasks. Pedagogical implications are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0