메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영상영어교육학회 영상영어교육(STEM Journal) 영상영어교육(STEM Journal) 제13권 제2호
발행연도
2012.1
수록면
149 - 167 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to investigate the effects of written and spoken English diary practice using the Internet on EFL university students' writing and speaking ability and their affective domains. The twenty-five participants of the study practiced writing an English diary and recording an English oral diary almost every day for about 13 weeks outside of the classroom as a self-centered activity. TWEs, TSEs, and a questionnaire were used to collect the data. There were significant mean differences for pre- and post- tests, in terms of the number of words, word types, and the scores of TWEs and TSEs. According to the questionnaire, the participants’ confidence increased and their anxiety toward English writing and speaking decreased. These findings seem to suggest that written and spoken English diary could be useful to provide opportunities for university learners to practice English writing and speaking outside of the classroom in an EFL context.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0