메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영상영어교육학회 영상영어교육(STEM Journal) 영상영어교육(STEM Journal) 제16권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
191 - 209 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Visual literacy is essential for an in-depth comprehension of all forms of text, defined broadly as all forms of media. The ability to interpret visual text requires interpretive skills which must be taught explicitly. One method of examining visual representations involves close reading. The Common Core State Standards (CCSS) that are in place within US schools include an emphasis on close reading of all texts. In particular, the close reading of visual texts presents special challenges for teachers and students lacking interpretive skills. For English as a Foreign Language (EFL) students and English-language learners (ELLs), visual interpretive skills can help bridge and promote their English-language learning. This article will discuss the CCSS as well as specific strategies to address visual literacy in the classroom and its importance beyond. Through various examples, the authors also discuss the necessity of close reading when encountering graphics and other visual representations, some of which may be misleading or confusing. Furthermore, visual literacy is not limited to charts and graphs. Advertisements and other representations of data, both online and in other venues, similarly require close analysis for increased comprehension. Consequently, the need exists for teachers and students to read beyond the superficial overview of imagery.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0