메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한지구과학교육학회 대한지구과학교육학회지 대한지구과학교육학회지 제7권 제2호
발행연도
2014.1
수록면
180 - 191 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to determine the effects on STEAM education for intergrated science inquiry ability of high school students. The experimental and control group were 30 students, respectively. The STEAM program developed by a teacher study group was applied to the experimental group students for 6 months. The control group learned traditional methods. The results of this study showed that the intergrated science inquiry ability of experimental group students were increased positively(P<0.05). Also the abilities as hypothesis, defining variables, determining variables, operational definition and data interpretation improved affirmatively(P<0.05) except graphing.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0