메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
동국대학교 영어권문화연구소 영어권문화연구 영어권문화연구 제8권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
231 - 251 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines Eagleton's assertion for revolutionary faith in opposition to the liberal humanism whose ignorance of faith in God yields a politics of capitulation to the status quo. He demolishes what he calls the superstitious view of God held by most atheists and agnostics and offers in its place a revolutionary account of the Christian Gospel. On the other hand, he launches a stinging assault on the betrayal of this revolution by institutional Christianity. He argues that humanity is in a desperate situation largely of the West's making. In a world where reason and faith are increasingly polarized, they are pushed to their extreme forms: rationalism and fideism. He suggests we need to foster conditions in which a reasonable kind of faith can flourish in order to reclaim the kind of transformative and revolutionary potential of early Christianity. Neither politics nor culture offers a way out of the crisis, but theology, with its critical contemplation of the nature of humanity and humanity's future, may suggest answers to some of the very problems it helped to create. As a result, I think his faith involves the affirmation that reality is, and therefore ultimately can be beautiful, free of all disfiguring injustice.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0