메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
동국대학교 영어권문화연구소 영어권문화연구 영어권문화연구 제9권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
5 - 21 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores and examines the meaning of teaching and learning through a critical recounting of my own experience teaching William Faulkner's novel, Light in August, to Korean pre-service graduate students from the English Education Department in order to test ethico-ontological pedagogy. Also, I try to propose students' differentiated perception and understanding of education contextualized with ethical inquiries of humanity and the political inquiries of social justice. Here, I claim that teaching literature opens and transcends students normal everyday experience to guide them, if painfully, to confront challenging ethical and political questions of education in the differential space created through imagination. William Faulkner's American South in the 1930s in Light in August presents a differential space that transcends Korean graduate students' experience upon which unfolds the shaky ground of humanity and meaning of social justice.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0