메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제25호
발행연도
2004.1
수록면
255 - 283 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Lee Haiyoung. 2004. 06. 30. Task-realated Variation in Interlanguage of KSL Students: On Acquisition of Grammatical Items for Tense Expression of Korean by English speaking learners. Bilingual Research 25. 255-283. Most of the studies on Korean language learners seem to have the limitation to find out the basic reason of the learners language showing variation caused by various factors. However, interlanguage of Korean Language learners occurs in various patterns due to a few factors such as various utterance situations, context factors and psychological factors. The various patterns are the true measurement of the language capabilities of the learners. Therefore, studies on the variation are to measure the interlanguage capabilities of Korean language learners and to provide the data to evaluate the Korean language capabilities of Korean language learners. This research studies the variation in the interlanguage of KSL students according to the task types among a number of other factors. This study is valuable because it could be applicable to the actual education. Using the implicational scaling, this research analyzes the variation in interlanguage of KSL students with data collected by two types of task, grammar tests and interviews.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0