메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제43호
발행연도
2010.1
수록면
55 - 79 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kim Yeunhee, Kim Youngjoo. 2010. 6. 30. The Korean Textbook Analysis for Children from Multi-cultural Families: Focusing on Minimal Level Literacy Skill. Bilingual Research, 43, 55-79. This study aimed to introduce Korean textbooks intended for children from multi-cultural families and to examine if those were well-balanced for basic literacy learning activities. In terms of Korean textbook analysis methods, this study selected three basic level textbooks for basic literacy improvement, divided the activities into four fields, and analyzed them. Four fields were basis of literacy, vocabulary learning, acknowledging Korean alphabet, and understanding meaning, The study investigated which fields the activity of each textbook applies to by detailed items based on the balanced approach. Results showed that all three textbooks were imbalanced; especially, vocabulary learning accounts for the lowest part of four fields. (Kyunghee University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0