메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제15권 제1호
발행연도
2004.1
수록면
165 - 188 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Listening, Speaking, Reading and Writing are four basic skills in term of learning the foreign languages. Among them, Reading is the foundation to support other three skills. If the ultimate objective of foreign language teaching is to train and improve the language communication skill of students, so does the teaching of Reading. The purpose of this paper is to illustrate what kind of role should be taken by the teaching of Reading in teaching a foreign language. The differences and similarities between teaching a foreign language and teaching the mother(native) language are discussed. Furthermore, in teaching Korean language as a foreign(second) language, how to set the objective of the teaching of Reading, the standard to choose Reading materials, how to instruct students to learn Reading in order to improve their foreign language skill are described. Taking《Reading and Life》as an example, the paper presents solid Reading instruction plan and some detailed steps about Reading instruction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0