메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제16권 제3호
발행연도
2005.1
수록면
109 - 135 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Language is transferred from speaker to hearer in the form of phones and letters in any situation of utterance. Therefore the teaching materials of Korean language must be made in the form of multimedia teaching materials. And teachers and students must be able to use the multimedia teaching materials at various teaching and learning environments. For this, we must make materials for Korean language education making use of texts, pictures, photographs, audios, videos, animations. And we must make Korean language teaching materials considering characteristics of the domains of Korean language education such as Hanguel, pronunciation, listening, speaking, reading, writing. Thus, Korean language teaching materials(such as texts, graphics, photographs, audios, videos, animations) ought to be made considering unique characteristics that is immanent in each domain of Korean language education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0