메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제19권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
231 - 252 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to propose a development scheme of vocabulary textbooks for self-study through ‘incremental vocabulary learning strategy’. Generally, vocabulary is considered as what learners should acquire on their own responsibility. Therefore, it is necessary to develop vocabulary textbook which considers such a self-studying environment. Also, the meaning of the vocabulary should not remain in the level of simple translation but it should be presented in a way that enlarges and deepens the meaning throughout the various contexts. For this purpose, incremental vocabulary learning strategy is needed, which does not simply depend on learner’s memory. The self-studying vocabulary textbook proposed in this study is significant as the following. Firstly, the textbook is not a material for teaching but for self-learning. Secondly, the textbook does not integrate all functions of language learning but it separately focuses on the vocabulary learning. Thirdly, the textbook provides learners, who have inferior memory, an easy mechanism to learn vocabulary by adopting incremental vocabulary learning strategy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0