메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제16권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
1 - 26 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is a corpus-based analysis of the English vocabulary used in the English exams of the College Scholastic Ability Test (CSAT) and its two analogous tests (i.e., the Mock CSAT and the Achievement Test), and it aims to determine the vocabulary levels of the three types of English exams and evaluate their appropriateness as tests to measure prospective college students' English proficiency for higher education, an issue left mostly untouched in all previous studies. To achieve this goal, a corpus of college entrance English exams has been built from the English exams of the three related nationwide tests administered for six years from 2004 to 2009 and been analyzed and compared in several different ways. The results show that the three types of English exams are similar in virtually all aspects, including vocabulary size and vocabulary difficulty level, suggesting that their yearly difficulty levels have been maintained quite consistently. Considering the low lexical coverage of college-level academic vocabulary, however, it is doubtful whether Korean CSAT English exams can be legitimately used to give an accurate and objective evaluation of prospective college students' English proficiency, as part of 'college scholastic ability', required for studies at college.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0