메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제131호
발행연도
2018.1
수록면
263 - 287 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate the effects of spaced retrieval on acquisition of L2 collocations. Ten Korean undergraduate students were asked to learn collocations in either massed or spaced group for 4 weeks. Each group was divided into 4 different conditions by the language combination of study and practice (L1L1, L2L1, L1L2, and L2L2). The results showed no significant differences between the two groups in the immediate posttest. However, the delayed posttest administered one month later revealed that the collocations were better retained in the spaced group than the massed group. Due to the temporal gap between the practices, the learners may have forced to pay more attention to the form and meaning of the target collocations, which led to better learning outcomes. Also, the greatest memory decay was found when L1 was used in both study and practice (L1L1). These results suggest that retrieval practices that require more effortful processing produce better long-term learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0