메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영남중국어문학회 중국어문학 중국어문학 제78호
발행연도
2018.1
수록면
123 - 150 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to discuss about the critical mind that we need to have in the process of Chinese education, which is based on the comparisons between the Chinese textbooks of three regions ― China (mainland), Hongkong, Australia & USA ― on the two topics of ‘how to introduce’ and ‘how to address’. For this aim, this study considers the similarities between culture and language firstly in terms of the attributes that they have. Then, it compares phenomena related to ‘introductions’ and ‘names’ in the textbooks. It also analyses its results and explains how similar/different they are and what makes them diverse, even though they all are in pursuit of the good materials that are used to teach and learn one language ― the standard Chinese.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0