메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국의학교육학회 Korean Journal of Medical Education Korean Journal of Medical Education 제21권 제3호
발행연도
2009.1
수록면
307 - 311 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: Most students choose the same option to questions in course evaluation surveys. Identical answers to each question render the results unreliable. The purpose of this study was to analyze the trend of medical student' consistent responses to course evaluations. Methods: The data of this study were the results of a course evaluation over 3 years (from 2006 to 2008) at the School of Medicine at A University. Results: The proportion of students who replied with the same answers to each question was below 20%. This result was consistent in freshmen, sophomores, and junior students. Using a 5-point Likert scale, more than 40% of the students gave 5 points consistently. Conclusion: We conclude that student' responses to evaluations do not have a significant impact on the reliability of course evaluations at Medical School at A University. These results differ significantly from those of previous research. Hence, future studies are required to analyze course evaluations in medical schools using diverse aspects.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0