메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제27권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
1 - 22 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Jihye Kim, Seonsuk Ryu. 2016. An Analysis of the Learning Effect of Infographics on Korean Intermediate Learners. Journal of Korean Language Education 27-3: 1-22. Infographics which contain a lot of information in a visual form are reading material that most clearly shows the reading process and purposes of modern people. Although the use of infographics in Korean classes is minimum, the importance of infographics in other educational areas is getting bigger. Infographics helps readers quickly understand the information, and expand the readers’ knowledge system. Following previous studies about the educational effect of infographics as Korean reading materials, this research tries to examine the effectiveness of infographics for intermediate-level Korean learners via an experiment. As a result of the experiment, this paper found that the learners efficiently obtained information and knowledge with infographics. This tells us that the visual information structures in infographics has a positive effect on understanding and reconstructing meaning. In addition, based on the fact that the learners regarded infographics as an interesting and attractive reading material, this research found that infographics are effective for learning motivation. (Busan University of Foreign Studies, Korea University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0