메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제52호
발행연도
2013.1
수록면
1 - 18 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is about the method of measuring text difficulty and readability factors. The purpose of this study is to investigate which factor would make statistically significant influence on text difficulty, how accurately these factors could judge text difficulty and which is the most influential factor if these readability factors were applied together. For this purpose, four factors of Koo, M. J.(2013) are used which are word difficulty, grammatical unit, sentence length and adorning expression. As the result of discriminant analysis, the three factors except sentence length are meaningful and two discriminant functions are elicited. The first function can explain approximately 98.5% of group discriminant, and word difficulty factor show the strongest influence. The second function can explain 1.5%, the adorning expression factor show bigger influence than other factors. This result implies that the above discriminant functions using three factors can verify the level of texts in current TOPIK(Test of proficiency in Korean) and Korean textbooks for foreigners. Also, they can be used in developing texts of Korean reading education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0