메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지인 (남부대학교) 김경영 김희기 (남부대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제31권 제7호(통권 제143호)
발행연도
2019.7
수록면
287 - 306 (20page)
DOI
10.31336/JTLR.2019.7.31.7.287

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The food service industry in Korea has been developed with quantitative growth and qualitative growth at the same time. However, the number of restaurant service companies has increased indefinitely.
Growth has been delayed as customer needs and consumption trends have diversified as individuality becomes clearer.
Therefore, new strategies and efficient and differentiated marketing strategies are needed to maximize the profit of the company while satisfying the customer"s desire to the management of the restaurant company.
In order to cope with rapid changes and consumer needs, it has become necessary to launch a new menu that differentiates itself from other foodservice companies, raises the value of the company, and increases the image of the company. In this way, customers were able to select a restaurant company that introduced a new menu through a curiosity stimulation, and to see whether these optional attributes affect customer satisfaction and return visit.

목차

Abstract
I. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-323-001241042