지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
An Investigation of How Task Closure and Task Complexity Affect English L2 Writing
영어학
2020 .03
Task Sequencing and Task Complexity Effects on L2 Writing: Does Task Order Really Matter?
Journal of Asia TEFL
2021 .12
Vocabulary Learning: Two Dimensions of Involvement Load and Learners’ Proficiency Level
언어학 연구
2020 .07
과업과 영어 학습: 과업의 유형, 과업 수행 조건, 과업 외적 요인의 영향
초등영어교육
2016 .01
멀티미디어 스마트러닝 기반 학습 환경에서 정보 제시 유형이 한국어 학습자의 인지부하와 학습 이해도에 미치는 영향
언어와 정보사회
2019 .01
중학생들의 영어 말하기 과제 유형별 선호도, 효과성, 난이도 인식 연구
영어학
2020 .03
Task Involvement Load and Its Effectiveness: Motivational vs. Cognitive Dimension
언어학 연구
2019 .07
The Effect of Cognitive Load of a Task on Interaction and Speaking with Primary English Learners
초등영어교육
2018 .01
从“吃”看动词不同论元作宾语的省略情况
동아인문학
2017 .06
Conditions and Tasks: The Effects of Planning and Task Complexity on L2 Speaking
Journal of Asia TEFL
2020 .01
The Effects of Task Practice and Task Type on L2 English Oral Performance
응용언어학
2015 .06
The Effects of Individual vs. Collaborative Pre-task Planning on Korean Middle School Learners’ English Oral Task Performance under Different Task Complexity
영어학
2018 .09
사고기능 과업을 활용한 초등영어수업 모형의 적용과 분석
초등영어교육
2021 .09
The Influence of Task Complexity on Korean Learners' Interaction
외국학연구
2016 .01
Effects of Consciousness-raising Tasks on Young Learners’ L2 Grammar Learning
초등영어교육
2018 .01
Implementing task-based language teaching to teach grammar in a Korean college context
언어과학연구
2022 .06
A Study on Vocabulary Learning through Gap-filling Tasks by Low-Proficiency Learners
영어교과교육
2019 .01
The Combined Effects of Task Sequencing and Task Complexity on L2 Writing
담화·인지언어학회 학술대회 발표논문집
2022 .11
The Effects of Pre-task and Post-task Activities on L2 Vocabulary Retention
새한영어영문학
2017 .02
Reconsidering Task Complexity Through Different Planning and Proficiency in L2 Written Tasks
응용언어학
2020 .03
0