메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제16권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
958 - 969 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Recent studies in task-based research have increasingly implemented ways to measure cognitive load in order to ensure that the tasks that were intended to be more complex placed greater cognitive load onto the learner, which in turn would lead to systematic changes in outcome measures. This study aims to introduce a more objective, indirect measure of cognitive load: time-on-task. In this study, 42 native speakers of English carried out three types of oral tasks that each had three levels of task complexity, operationalized as the number of elements. Cognitive load was measured by learner self-ratings, prospective time estimations, the dual task methodology, and time-on-task. Results of a series of correlational analyses and repeated-measures ANOVA showed that time-on-task, which can further be divided into time-on-planning and time-on-speech, proved to be a valid measure of cognitive load.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0