메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국정보처리학회 JIPS(Journal of Information Processing Systems) JIPS(Journal of Information Processing Systems) 제15권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
320 - 330 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed changes in sociality and democratic-citizenship among elementary school students in theinformation class and the science class at the Science Education Institute for the Gifted, who were divided intoan experimental group and a control group. The experimental group engaged in the Learning Together (LT)cooperative form of learning for which the remix function of Scratch, an educational programming language,was applied, while the control group was given general instructor-led lessons. Members in the experimentalgroup were able to modify processes during projects through the usage of the remix function, thereby activelyparticipating in the projects and eventually generating team-based results. The post-class t-tests showed agreater degree of improvements in sociality and democratic citizenship for the experimental group that wasoffered the remix-function-based cooperative learning than the control group. Statistically significantdifferences were present between two groups particularly in “cooperative spirit” sub-domain of sociality andthe “community” and “responsibility” sub-domains of democratic citizenship.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0