지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Measuring medical students’ empathy using direct verbal expressions
Korean Journal of Medical Education
2016 .01
Development of student empathy during medical education: changes and the influence of context and training
Korean Journal of Medical Education
2022 .03
인지적 공감을 넘어: 의과대학생의 공감능력 증진을 위한 제안
의학교육논단
2024 .06
한국 간호대학생의 공감 능력에 영향을 미치는 요인
한국간호교육학회지
2015 .05
Complex and novel determinants of empathy change in medical students
Korean Journal of Medical Education
2016 .01
의과대학생에서 스트레스 대처방식과 사회적 지지가 스트레스의 지각에 미치는 영향
대한불안의학회지
2021 .01
Stress and associated factors with received and needed support in medical students during COVID-19 pandemic: a multicenter study
Korean Journal of Medical Education
2021 .09
Nurturing instead of depleting empathy during medical education: a medical student’s perspective
Korean Journal of Medical Education
2018 .01
공감에 대한 개념분석
기본간호학회지
2019 .08
The mediating effect of calling on the relationship between medical school students’ academic burnout and empathy
Korean Journal of Medical Education
2017 .01
Medical students’ and patients’ perceptions of patient-centred attitude
Korean Journal of Medical Education
2017 .01
The Study on the Stress Level of Nursing College Students
한국간호교육학회 학술대회
2015 .12
Understanding medical students’ empathy based on Enneagram personality types
Korean Journal of Medical Education
2019 .01
일부 보건계열 대학생의 자아존중감과 타인에 대한 공감능력 간의 상관관계
대한통합의학회지
2019 .01
치위생과 학생들의 임상실습기관의 환경요인 스트레스와 스트레스 량의 관련성
한국임상보건과학회지
2017 .01
치위생(학)과 학생의 공감능력, 대인관계능력 및 임상실습 스트레스와의 관련성
대한구강보건학회지
2023 .03
간호대학생을 위한 공감교육 프로그램이 공감능력, 대인관계 능력 및 돌봄에 미치는 효과
한국간호교육학회지
2019 .08
Development of e-learning in medical education: a student’s perspective
Korean Journal of Medical Education
2019 .01
성별에 따른 한의대 학생의 스트레스와 건강인식도에 대한 단면조사 연구
대한한의학회지
2018 .06
Resilience amongst medical students: a student’s perspective
Korean Journal of Medical Education
2020 .01
0