메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국공학교육학회 공학교육연구 공학교육연구 제22권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
55 - 60 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Colleges of technology in Japan are characterized by specialized education starting from the first grades aged fifteen, making it particularlyimportant to provide motivation for specialized subjects. The most difficult thing for teachers in the technical college is giving themotivation to a professional education to the lower grades who don't know the technology and engineering. Teachers tried to use andmake a suitable example or an education material for their lecture. The generation gap with students makes it difficult for teachersto use examples of objects that students are actually familiar with in their daily life. To compensate for the generation gap with students,we asserted that education for lower grades should adopt the perspectives of students in higher grades. The relative closeness in ageof lower and higher grades helps reduce the generation gap with students, which is advantageous in that teachers can share the perspectivesof students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0