메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한예방치과·구강보건학회 대한구강보건학회지 대한구강보건학회지 제43권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
33 - 39 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of team-based learning (TBL) method in clinical dental hygiene subjects to improve the competence of learners. Methods: Clinical dental hygiene and practiceⅡ was implemented and evaluated by utilizing a teambased learning module. Communication skills, self-directed learning ability, and learning attitude were measured over the course of the module. Results: Communication competence improved from 147.17 points before education to 152.74 points after education ( P =0.001). Moreover, self-directed learning competence improved from 135.91 points before education to 143.97 points after education ( P <0.001). Conclusions: Team-based learning (TBL) method was found effective in clinical dental education course for clinical skill-building and improving the dental hygiene process competence of dental hygiene students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0