메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제61권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
161 - 185 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the feminine writing in Nora Okja Keller’s Comfort Woman focusing on Hélène Cixous’ feminine writing. According to Hélène Cixous, feminine writing is a subversive method against the phallogocentric and logocentric system. In the logocentric system, women have been considered as being inferior symbolizing passivity/nature/body etc. to men considered as being of activity/ culture/mind etc. This binary concept can be deconstructed through feminine writing that takes place in the ‘between’ site of the dichotomic concepts. Women can challenge the logocentric system accepting others and destabilizing language system. Comfort Woman by Nora Okja Keller has some features of feminine writing. First, using shamanism, the multiple meanings of feminine writing are specifically personified. Akiko as a shaman is identified with other characters accepting others in her body. Second, Korean folk tales represent the ambivalence of stories, and the ability of transition and deception that are essential for women to survive. Third, the river and the song symbolize women’s nonstop resistance through the image of fluidity and movement. With these characteristics, feminine writing in Comfort Woman helps women to move one step further to the women’s solidarity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0