메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신지숙 (영남대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제60권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
83 - 103 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the ways in which feminine writing serves as a strategy for representing a subject of desire in Paula Vogel’s Hot ’N’ Throbbing. Vogel demonstrates how patriarchal discourses have oppressed and exploited femininity and makes the audience confront masculine violence on the stage, thus providing the audience with a chance to examine an alternative way of perceiving the discourses. She also dramatizes how a woman can resist patriarchal discourses and disturb the discursive order through mimetic writing, which, according to Luce Irigaray, is a means of entering and occupying the discursive field. In writing erotica for women, Charlene pursues subjective sexuality in which women have control over speaking and writing. In Helene Cixous’s sense, Charlene’s writing can be a mechanism through which women reclaim their sexuality that has been oppressed and distorted by masculine discourses. By letting her daughter go on to complete Charlene’s script, Vogel shows feminine writing will continue in a more hopeful way and open up the possibility of lasting “feminine becoming.” In Vogel’s play, feminine writing provides a generative potential that empowers women to be true subjects of desire, enabling women’s own becoming with the power of open, fluid, and dynamic femininity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0