메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제30권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
163 - 180 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study defines the concept of text complexity first and foremost. Text complexity expresses the complexity level of the texts and the principles that complex texts are appropriate for advanced learners while simple texts are appropriate for novice learners. Based on this principle, text complexity measures three aspects: the quantitative dimension, the qualitative dimension, and the reader and task dimension. In the Korean language education, there has been much research done on the readability, which is a sub component of the quantitative dimension. However, there have been difficulties in using these studies at actual educational environment. It is difficult for people to individually analyze large amount of texts. To solve the issue, the present study established a server and database on the web and developed a program for easy access. A web-based automatic text complexity measurement program can assist various members in Korean language education. The program can provide objective evidence in the level of texts for textbook developers and can be used as a tool for selecting texts for teachers to use diverse texts in the classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0