메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황요한 (건양대학교) 김창수 (건양대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제74집
발행연도
2019.11
수록면
229 - 255 (27page)
DOI
10.21087/nsell.2019.11.74.229

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to explore potential influences of using multimedia resources on the improvement of speaking ability, suprasegmentals of speech in particular. In order to accomplish this purpose, this study conducts a qualitative and quantitative analysis of 19 university students’ experiences in English speaking class that encourages imitation/acting-out of particular scenes from English drama and three-minute speech clips. By employing phonetics analysis software and speaking rating rubric, it examines students’ self-introduction audio files before/after the course. The finding reveals that students learn about intonation, stress, and accent of spoken language in authentic and real-life contexts and acquire a sense of native-like rhythm in their utterances. Furthermore, the result of a comprehensive survey and semi-structured interview shows that students experience acting-out of video clips as interesting and motivational, lowering their affective filters in speaking English. In short, this paper suggests a new direction towards using multimedia and its theatrical potential in English language education.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 선행 연구
Ⅲ. 연구 내용 및 방법
Ⅳ. 연구 결과 및 논의
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-840-000105695