메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sookyung Cho (Hankuk University) Chanho Park (Keimyung University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.21
발행연도
2021.1
수록면
1,232 - 1,245 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
L1 use has attracted many L2 scholars’ attention, even encouraged as a scaffolding from a sociocultural perspective, but it has rarely been studied in an assessment context. This study investigates how test-takers use L1 in an English speaking test, as their age and English proficiency develop. This study conducts an English speaking test on 988 Korean elementary and middle school students of consecutive grades and investigates their use of Korean. The results reveal that they use L1 in self-regulation, translation, and transition and that their uses change from self-regulation, translation, to transition across age groups. These findings imply that L2 students depend on their L1 in an L2 speaking test and that their uses show different patterns as they grow older and L2 proficiency develops.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. L1 Use in a Second/Foreign Language Classroom
3. Method
4. Results
5. Discussion and Conclusion
References

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0