메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Areum Lee (Ewha Womans University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.19 Number.4
발행연도
2019.12
수록면
688 - 712 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the validity of a virtual reality (VR) listening test in an English as a foreign language (EFL) context. While a VR listening test has the possibility of being a more valid listening test than other listening test formats, its effectiveness has not yet been tested. This study compared test-takers’ performance from the VR test against that of an audio test and a video test. A total of 54 Korean EFL university students participated. Due to the small number of participants, the test scores of the three different test modes were analyzed using a nonparametric Friedman test and a Wilcoxon signed-rank test. Differences in test-takers’ performance were not statistically significant between the VR and the video groups, but were statistically significant between these two groups and the audio group. Specifically, the VR group demonstrated a better ability to search for detailed information than the audio group. In general, participants in the VR listening test responded positively to the test, situating VR as useful for listening assessments.

목차

1. Introduction
2. Theoretical Background
3. Methods
4. Results
5. Conclusion and Discussion
References

참고문헌 (64)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-705-000242666