메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김상현 (성균관대학교)
저널정보
한국슬라브유라시아학회 슬라브학보 슬라브학보 제34권 제4호
발행연도
2019.12
수록면
1 - 45 (45page)
DOI
10.46694/JSS.2019.12.34.4.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The primary purpose of this study is to explore the characteristics reflected in the so-called paintings with the motifs of Russian Orthodox Church, drawing upon the structuralist and semiotic approach. For the analysis, a total of 1,249 Russian paintings were screened first, then 65 paintings are selected finally, most of which are full of those motifs of Russian Orthodox Church. By the term of the motifs of Russian orthodox church, this article defines as follows: 1) basic depiction of the Sobor and its facade or its building, 2) portrayal of rituals in and outside of the church, 3) the procession of rituals in the church, 4) some important depictions of liturgy performed by patriarchs and metropolitans, and other clergies, 5) portrayals of festivities based on Orthodox Church calendar, and 6) biblical story and personage like Jesus Christs and his disciples. A specific analysis of these 65 paintings reveals that most of these works are divided into spatial composition such as horizontal, vertical, and diagonal space division.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 분석 대상 그림과 분석 방법론
Ⅲ. 그림에서의 공간 분할과 기호학적 해석
Ⅳ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-349-000248319