메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
류성웅 (현대자동차) 이창민 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2019년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2019.11
수록면
982 - 988 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Many sever testing modes are being developed these day such as the MPDB (Mobile Progressive Deformable Barrier) testing. There are many limits that vehicle can do for occupants in the event of accident. The main goal that many researchers pursue would be how to optimize the restraint system to reduce the injury of both adult and children. However, in reality, it is not easy to do this with just single safety belt system. As seating positions of adult and child are different, so we need to take care of a lot of cases for the route of seat belt webbing in order to make sure that the seatbelts are properly worn at any crash event, especially for child. Here, I am going to study about the optimal belt webbing route for child and suggest the minimum basic requirement about the layout of safety belt.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
4. 후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0