메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제61권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
285 - 312 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores the international advances of L2 motivation studies by analyzing articles published between 2004 and 2018 using VOSviewer software. A total of 752 English articles were retrieved from the core collection of Web of Science (WoS) indexed in SSCI and A&HCI journals. The dimensions of the bibliometric analysis include publications, citations, research trends, and hotspots. The results show that: 1) the annual output displays a steady surge over the past 15 years with the final year covering over five times as many studies as the first. The high percentage of articles in top journals implies a matured area; 2) the knowledge basis predominantly involves three categories, i.e., applied linguistics, educational and social psychology, and computer-assisted language learning, which adequately illustrate the interdisciplinary and multidimensional nature of the research. 3) The mainstream research will remain in variables of individual selves and differences in the classroom setting. Nevertheless, the L2 motivational self-system, technology and language motivation, and demotivation are more likely to become new trends. Hopefully, the findings from this research will provide a general view of the domain and a forum for further discussion.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0