메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제22권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
79 - 102 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined English texts compiled from the outcome of international interactive written discourse during a semester, to explore the evidence of L2 incidental development of the tense-aspect system, focusing on the usage of the present-perfect. The clauses containing the target tense-aspect constructions were extracted by means of Python’s NLTK 3.0. Each present-perfect construction was manually coded for the lexical aspects/situation types, i.e. states, activities, accomplishments, and achievements of the main verb in order to investigate different patterns of incidental development by the types. The quantified differences between the L1 and L2 texts were tested by calculating the Chi-square values. The L2 changes in the use of present-perfect showed some stages that hint at incidental development. A complementary distribution between the past and present-perfect was suggested not only in the L2 text but also in the L1 text. The difference between the L1 and L2 uses of the state and achievement verbs seemed to be due to the circumstance rather than the influence of the lexical aspects. Future research on incidental development based on a longer interaction period was invited.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0