메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미시학회 현대영미시연구 현대영미시연구 제25권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
119 - 166 (48page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores how T. S. Eliot(1888-1965), as a poet and as a critic, diagnosed the aftermath of the first World War as the “Balkanization of Europe” and prescribed the “tradition” embodying “the mind of Europe” for the split of Europe into separate nations especially after the Treaty of Versailles. The first section discusses seemingly contradictory but complementary roles of the poet and the critic by comparing a poem “Gerontion” with a prose work “Tradition and the Individual Talent,” both published around the time when the treaty was signed (1919.06.28). The second section shows how the poet illustrates the split of Europe without any possibility of mutual communication: he diagnosed the situation and re-presented it as a “heap of broken images” or “these fragments” in “What the Thunder Said” of The Waste Land (1922). Parallel to the second section, the third section examines how the critic and editor of The Criterion(1922-1939.01) tried to build up not political or economic but literary, cultural and religious solidarity among separate European nations till after the second World War when he re-claimed the ‘unity of European culture.’ The last section comments on the limitations of Eliot’s Euro-centric response and recent Anglo-American studies on this issue, introducing two different interpretations of Eliot’s diagnosis and prescription by his contemporary Korean writers―Jae-Sou Choi and Ki-Rim Kim.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0