메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제45권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
1 - 16 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
John M. Synge’s Riders to the Sea is a tragedy about Maurya, who loses her male family members—including her father-in-law, husband, and sons—in the sea. Contrary to many critics’ views that this is naturalistic literature that emphasizes the power of destiny and circumstance over human lives, this paper aims to demonstrate Synge’s affirmation of Maurya’s transcendent human power through the lens of aesthetics. To accomplish this, I define this play as a tragedy which enacts the sublime aesthetics. Notably, both the play and the sublime aesthetics have a dual structure, pain and pleasure, which ultimately emphasizes human reason. By virtue of this aesthetic approach, the protagonist, Maurya, appears as a rational woman transcending the most tragic situation. And given that Maurya is a woman who stands for Ireland itself, this approach leads to a new political interpretation, to wit: this play engages in postcolonial strategies by appropriating the gendered bias of tragedy and the sublime, which were hostile to women. As an appropriated form of the sublime, this play represents the type of Irish nationalism Synge had in mind both aesthetically and politically.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0