메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한아동복지학회 아동복지연구 아동복지연구 제17권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
55 - 82 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to provide an insight into the lives of students in American, Korean, and international school education through a comparison of narratives. The research was done through primary questions and subsequent interviews with the participants. Comprised of two individuals representing each education system, the research is very limited in scope, but still provides an interesting result concerning the topic. The narratives of the students provided a look into the school experience of the students. The results of the interview show how the difference in the grading system creates a competitive nature in Korean schools, while it creates diverse education in America. This differing nature of schools originates from the goals of the education, where Korea focuses on better grades and America focuses on preparing students for society. When comparing international school students in Korea with students in Korea and America, it seems as if international school students are more affiliated with Korean cultural beliefs and study habits although they are brought up in an American education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0