메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Chung, Mee-Kyung (Taegu National University of Education)
저널정보
한국의류학회 한국의류학회 학술발표논문집 한국의류학회 2001년도 Proceedings
발행연도
2001.1
수록면
249 - 249 (1page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
It is widely recognized that developing creativity is more important than teaching knowledge in the school education. The purpose of this study was to investigate the effects of creative problem-solving instruction model on the development of creativity in clothing education for secondary school. The creative problem-solving instruction (CPS) model is an effective teaching and learning model for the development of creativity which was developed by Osborn (1963), and extended later by Isaksen and Treffinger (1985), Parnes (1992), and Elwell (1993). The purpose of CPS model is to develop the creativity and problem-solving skills through the teaching of creative thinking process.(중략)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0