메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

창의성 교육의 패러다임 분석에 따른 창의성 개발을 위한 무용교육의 방향 고찰
추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한무용학회 대한무용학회논문집 대한무용학회논문집 제76권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
59 - 73 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze current paradigm in creative education focusing on concept and methodology of creativity education and examine the approaches of dance education in the future. In the conclusion, the study presents future-oriented proposals of dance education according to findings from this study; creativity can cultivate by knowledge education which aims learning knowledge and interacting among academic field, methodology in creative education is currently mainly studied in program-focused approaches and problem solving focused approaches, free activity is the basic activity to enhance creativity, so creative education should be beyond free activity emerging to learn specific knowledge as well as interact among fields. Key words : Creative Dance, Creativity, Dance Education, Knowledge

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (44)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0