메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이웅규 (대구대학교 경영학과) 이종기 (대구대학교 경영학과)
저널정보
한국정보시스템학회 정보시스템연구 정보시스템연구 제12권 제2호
발행연도
2003.1
수록면
41 - 56 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study is to explore the effects of e-teaming users' self-efficacy and perceived service quality for e-teaming staffs such as instructors or teaching assistants on two main perceptions for e-learning systems in a view of information technology - perceived ease of use and perceived usefulness which have been considered as important antecedents for acceptance of information technology so called in Technology Acceptance Model. For this purpose, we suggest a research model and test it empirically by sampling in students of virtual universities. In result, all hypotheses except the relationship between academic self-efficacy and perceived usefulness are accepted. This result implies that self-efficacy for computers and service quality for staffs such as instructors or teaching assistants should be considered as important ones for success of e-learning systems in addition to those related with information technology.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0