메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
林娟廷 (檀國大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第123號
발행연도
2020.8
수록면
101 - 122 (22page)
DOI
10.25021/JCLL.2020.08.123.101

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The characteristic of general Chinese language is that the students with various individual characteristics such as major, grade, and personality are learning together in the same classroom. Thus, for the effective Chinese language education, it would be more important to understand the learners than Chinese course as a major.
Also, in the various individual characteristics of learners, the learning style is one of the main characteristics that should be understood by professors because the learning style could have influences on the academic achievement and satisfaction in the connection with students’ preferred teaching methods and educational activities.
Thus, this thesis understood the learning styles and preferred teaching methods of general Chinese language learners, and then analyzed the correlation between those two factors. Especially, to the professors who teach general Chinese language, the major and sex are the characteristics of learners that could be understood the most easily, so that the analysis focused on those two variables.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 설계
4. 연구 결과 및 분석
5. 결론
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0