메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제21호
발행연도
2015.6
수록면
195 - 220 (26page)
DOI
10.24285/CLER.2015.06.21.195

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we investigated the satisfaction of learners to apply the lesson of beginning level Chinese language on liberal arts with applying to prepare the theme of centered lesson plan on teaching beginner class of university directly. The results of the entire survey, the students showed positive response for contacting with Chinese language on their major by the lesson of beginning level Chinese language on liberal arts, also, showed satisfaction although the proceeds one part of the vocabulary on entry-level application. But, they do not think possible to the ability of business and conversation for their major application in society with applying vocabulary level only. However, Chinese learners inspired attention and interest, showed expectations for the class applying the continuous deepening the theme centered teaching methods in future lessons, they wanted to apply the type of the theme centered teaching conversation classes.
Currently in progress educated Chinese classes in college, if possible, to study the level of placement classes, to proceed to apply the theme centered teaching methods to other students in groups of learners, learning through this fusion, encourage major Chinese conversation skills with the increased interest to Chinese and Chinese learners, and is expected to have a major role in fostering and strengthening core competencies global capabilities of learners.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 대학 교양 중국어 수업의 현황과 문제점
Ⅲ. 주제중심 교수법을 적용한 초급 교양 중국어 수업 방안
Ⅳ. 학습자 만족도 조사 분석
Ⅴ. 결론
【참고문헌】
【Abstract】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-001625387