메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이소라 (충남대학교 의류학과) 김재숙 (충남대학교 의류학과)
저널정보
한국의류학회 한국의류학회지 한국의류학회지 제32권 제7호
발행연도
2008.1
수록면
1,160 - 1,168 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study was to examine the effect of motif categories and motif colors on evaluating impressions of dress wearers. The research was conducted on a quasi experimental basis, with subjects numbering 187 male and 207 female college students. Data were collected in the period from march 19th to march 31st, 2007. A set of stimuli of dress wearers and semantic differential scales were developed. The stimuli were thirteen photographs editing by Youngwoo CAD system. Variables included; (a) motif colour(red, blue, achromatic and white) (b) motif categories(flower, paisley, stripes, zebra effect and plain). The semantic differential scale to measure impressions of dress wearer stimuli included 22 sets of hi-polar adjectives. The data were analysed by factor analysis and ANOVA and the major finding were as follows. Four factors emerged to account for dimension of impression. There were salience, attractiveness, comfort and femininity. The motif category effected on the four impression dimensions while the motif color effected on salience, comfort and softness sensory dimensions, and the results supported the gestalt theory of the impression perception.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0