메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김보림 (이화여자대학교 유아교육과) 엄정애 (이화여자대학교 유아교육과)
저널정보
대한가정학회 대한가정학회지 대한가정학회지 제45권 제8호
발행연도
2007.1
수록면
13 - 24 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study was conducted to evaluate the relationship between the actual state of extra curricula education for kindergarteners and maternal beliefs regarding child rearing. This study included 238 mothers who had a child that was either four or five years old and currently attending private kindergarten in Seoul, Korea. The major findings of this study were as follows: 1) 222 of the subjects indicated that their children participated early in extra curricula education, and 56 of the respondents reported that their children were involved in four types of extra curricula education. 2) In general, the respondents indicated that they felt extra curricula activities were more important for instilling values regarding humanity to children of very young ages than for learning and that the environment in which a child is raised is more important than maturity when rearing children. 3) Parental beliefs regarding humanity and learning were significantly correlated with the actual state of extra curricula education in kindergarteners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0