메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김현우 (서울대학교) 김한범 (부산대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제29권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2020.10
수록면
637 - 651 (15page)
DOI
10.35159/kjss.2020.10.29.5.637

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines how social consumption value, nostalgia, and subjective isolation of individuals on mega sports events influence the desire to see the mega sports events. A professional survey company collected 429 samples from the randomly selected men and women aged from 15 to 70 nationwide. The 429 copies of samples are analyzed for frequency, confirmative factors, reliability, correlation, and ANOVA analysis. According to the results of the study, first, when the social consumption value of mega sports events is high, the desire to see them is high. Second, when the nostalgia level for mega sporting events held in Korea is high, the desire for viewing is high. Third, when the subjective isolation level of individuals is low, the desire to watch mega sports events is high.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (59)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-692-001584776