메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
張姬宰 (韓國放送通信大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第124號
발행연도
2020.10
수록면
299 - 314 (16page)
DOI
10.25021/JCLL.2020.10.124.299

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is about 〈In The Silence〉(1978), 〈Why am I Dead?〉(1979), 〈Red Dresses Are In Fashion〉(1983), 〈The Silent Happiness · Magic Cube〉(1985) and 〈Ghost City〉(1987) with leading female characters of the 80s. I study the social conditions and meanings of the representations of the female protagonists and analyze the transitional culture that failed to position the women protagonists as central characters of the time.
In five plays, the women characters reflect repressed desires for speech during the Cultural Revolution. Their pathological silence is from mental illness, damaged body or disability, and to overcome, they ‘speak’; speaking of disclosure, rejection and desire. In the change of the types of speaking, female protagonists evolve from social to individual beings.

목차

1. 서론: 중국 사회와 연극, 그리고 ‘표상’으로서 여성
2. 신시기 무대 위의 ‘그녀들’
3. ‘그녀들’의 말하기
4. 결론
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0