메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유순호 (강원도립대학교) 김경숙 (강릉원주대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제32권 제10호(통권 제158호)
발행연도
2020.10
수록면
167 - 186 (20page)
DOI
10.31336/JTLR.2020.10.32.10.167

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the effect of Korean tourists" motivation on the destination images and behavioral intentions in terms of a hot spring tour in Japan. In order to collect our data, surveys were distributed to Korean tourists who had participated in a hot spring tour in Japan during the 20 day period of August 26, 2019, to September 14, 2019. A total of 400 surveys were distributed, of which 376 were recovered. Five of the surveys were completed unfaithfully, and, as such, the 371 correctly completed surveys were used for the final analysis. Based on the results, first, destination images have a significant effect on tourism motivation. Second, destination images have a significant effect on behavioral intentions. Third, tourism motivation has a significant effect on behavioral intentions. This research provides that the tourism business could develop the Korean tourism market by improving the preparations for tourist reception and in the quality of service the tourist receive. Implications of these results and direction for future research are discussed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (71)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0