메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Sung Ryol (Dong-A University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제77집
발행연도
2020.11
수록면
271 - 286 (16page)
DOI
10.21087/nsell.2020.11.77.271

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to illuminate Heart of Darkness by examining it as a bildungsroman or entwicklungsroman (a novel of development in which the protagonist’s childhood has been excised). This focus allows one to appreciate the rich ironic subtexts of Marlow’s growth psychologically and morally. From the very beginning, Heart of Darkness signals itself as a novel of development, for Marlow claims that his Congo journey has cast a light on everything about him. But this light is ambiguous at best, presaging the complexity of the novel as a modernist bildungsroman. Marlow’s relation to the African natives is a prime example of his problematic growth. His psychological maturation is, moreover, complicated by his cynicism and irony. But they undergo a partial transformation through his encounter with Kurtz, who functions ironically as a teacher, a typical character in a bildungsroman. From the perspective of this genre, Marlow’s return to European society and his refusal to enlighten are full of irony, for the novel ends with an alienated hero whose growth or maturity is marked by ambivalence and ambiguity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0